در سال 1990 جمعی از کسانی که از سرطان سینه نجات پیدا کرده بودند در ماراتون نیویورک با پوشیدن روبانی صورتی رنگ دویدند.
به دنبال آن مؤسسه خیریه­‌ای هم شکل گرفت. هدف این مؤسسه خیریه آن بود که 90 درصد از مقدار پولی را که جمع‌آوری کرده است، در رابطه با سرطان سینه بپردازد. این پول هزینه برای تحقیقات علمی و ایجاد آگاهی جمعی می شد. به دنبال این حرکت، میلیون‌ها دلار  به این موسسه برای کمک به این افراد اهدا شد. 

بیشتر بخوانید :

آشنایی با ماه پیشگیری از خودکشی!

در مؤسسه خیریه روبان صورتی (Pink Ribbon Inc.) نیویورک، در ماه آگاهی بخشی سرطان سینه، گروه‌هایی از سراسر جهان در جمع‌آوری سرمایه برای سرطان سینه همکاری می­‌کنند.
در این رویداد به حامیان مالی پیشنهاد می‌­شود که از تم صورتی استفاده کنند؛ به همین دلیل دیدن آب‌نماهایی در سطح شهر به رنگ صورتی غیرمعمول نیست. 

در انگلستان، کمپینی توسط مجری و سلبریتی کریس ایوانز (Chris Evans) برگزار شد. در این کمپین در سراسر کشور خودرو رولزرویس گوست (Rolls-Royce Ghost) به رنگ تماما صورتی اجاره داده می‌­شد. هزینه کرایه خودرو که بیش از 5 هزار پوند بود نیز به طور کامل به خیریه اهدا شد.

منبع: وبسایت daysoftheyear