هنر علاوه‌بر این که همیشه طرفدارانی داشته، همواره مسیری برای تاثیرگذاری بر جامعه و مردم پیدا کرده است. به‌طور مثال، یک تصویر قدرتمند به‌گونه‌ای می‌تواند احساسات را برانگیزد و منشا الهامات باشد که هیچ رسانه دیگری قادر به چنین کاری نخواهد بود.

هنر الهام‌بخش فعالیت‌های نیکوکاری

با کمک هنر می‌توان موقعیت‌های جدید را کشف کرد. هنر دانش و معرفتی را به ما منتقل می‌کند که تصورش را هم نمی‌کنیم و این هنر است که می‌تواند احساساتمان را به شکلی دراماتیک نشان ‌دهد. لذا، امروزه از هنر به‎ عنوان مسیری برای الهام‌بخشی و اهداف خیرخواهانه استفاده می‌شود. لذا، هنر الهام بخش نیکوکاری است.

بیشتر بخوانید:

الزامات اخلاقی اثربخشی هزینه در نظام سلامت جهانی

بنابراین وقتی که با انواع مختلفی از آثار هنری در زمینه اهداف خیرخواهانه مواجه می‌شویم، طبیعی است که تصوراتی در ذهنمان شکل بگیرد؛ افکاری منتقدانه در مورد اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی زمین را تغییر می‌دهد و یا تصاویری تلخ از قشر کم‌بضاعت جامعه ذهن را می‌آزارد؛ در این شرایط، دیدگاهی متفاوت به دنیا در شما شکل خواهد گرفت و شاید هم میل به کمک کردن جهت بهبود بعضی از مشکلات و موقعیت‌هایی که به کمک نیاز دارند، در شما بیدار شود. 

چگونه آثار هنری با اهداف خیرخواهانه می‌تواند واکنش‌ها را برانگیزد؟

اما چگونه آثار هنری با اهداف خیرخواهانه می‌تواند واکنش‌ها را برانگیزد؟ آیا این هنر است که قدرت مهار کردن احساسات ما را دارد، یا انسانها خیلی راحت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنند، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند؟ در این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه هنر الهام بخش نیکوکاری است؟

هنر قدرتمند است و نمی‌توان از تاثیر آن بر جامعه چشم پوشید. اما چگونه آثار هنری و هنر می‌تواند انسان‌ها را به سوی امور خیر سوق دهد؟

قدرت هنرهای تجسمی

آژانس‌های انیمیشن‌سازی که تامین‌کننده هنرهای تجسمی هستند، می‌توانند ویدئوهایی با سبک‌ها و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد تولید کنند. ایجاد چنین ویدئوهایی با سبک‌هایی خاص، می‌تواند تاثیرگذاری آنها را بر روی تماشاگران افزایش دهد که این امر برای خیریه‌ها اهمیت دارد.

شاید تعجب کنید اما، بر اساس تحقیقات انجام شده، مغز انسان قادر به پردازش تصاویر با سرعتی 60 هزار برابر بیش‌تر از کلمات است. لذا، در مورد این که هنر چگونه می‌‎تواند الهام‌بخش افکار و اندیشه‌ها و نیز منشا دیدگاه‌هایی با اهداف خیرخواهانه باشد، جای تعجب باقی نخواهد ماند. 

هنر می‌تواند خیلی سریع‌تر و بهتر از کلمات بر روی مخاطب تاثیر بگذارد. لذا، در جایی که برای تحت‌تاثیر قرار دادن احساسات نیاز به کلمات زیبا و اثربخش زیادی است، نباید قدرت هنر را نادیده گرفت و در این موارد می‌تواند هنر الهام بخش نیکوکاری باشد.

حتی اگر مبحث امور خیریه را هم که کنار بگذاریم، می‌توان تاثیر هنر را بر افکار مردم جامعه در دوره‌های مختلف مشاهده نمود که از آن جمله، پوسترهای تبلیغاتی تأثیرگذار، جنبش هنری فمینیستی دهه‌ی هشتاد و یا انبوهی از تصاویر ترسناک ضد جنگ که از سال 1940 به بعد دیده می‌شدند، هستند. این آثار که با هدف تغییر طرز تفکر مردم جامعه طراحی شده بودند، بسیار موفق عمل کردند.

بر همین اساس، انیمیشن‌هایی که برای خیریه‌ها و با اهداف تشویق به امور خیرخواهانه ایجاد می‌شوند، قادرند بر تفکرات جامعه تاثیر بگذارند و مشوق مردم در این زمینه‌ها باشند.

آگاهی دادن به جامعه از طریق هنر

یکی از اهداف اصلی در بازاریابی موسسات خیریه، آگاهی دادن به مردم در زمینه مسائل موجود است. متأسفانه جامعه جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، با یک دنیای مدرن ایده‌آل فاصله زیادی دارد، به همین خاطر تعداد مواردی که به کمک نیاز دارند، خیلی زیاد است. اما باز هم هنر الهام بخش نیکوکاری خواهد بود.

برای مطالعه:

فواید نیکوکاری در دنیای معاصر

لذا، آگاه نمودن جامعه از آنچه که در حال رخ دادن است و روش‌های کمک‌رسانی در این موارد، برای اغلب موسسات خیریه امری مهم است و تقریباٌ همه‌ی ما نمونه‌هایی از آثار هنری که در رابطه با مسائل موجود در جامعه هستند را در ذهن داریم. این نمونه‌ها که ممکن است از طریق تبلیغاتی گویا و یا آثار هنری انتزاعی خیریه ارائه شده باشند، راهی جهت ثبت و یادآوری پیام‌های اصلی در خاطر ما می‌باشند.

به‌طور کلی، تجربیات بصری که افراد درک می‌کنند، نسبت به توضیحات شفاهی تاثیری بیشتر بر روی مخاطب دارد و همین تاثیرگذاری و برتری آثار بصری موجب شده تا بتواند افراد را به سوی امور خیرخواهانه دعوت کند. 

تاثیر انیمیشن در اهداف خیرخواهانه

از انیمیشن می‌توان به‌عنوان رسانه‌‌ای جهت انتقال پیامهایی خاص استفاده کرد؛ البته، انعطاف‌پذیری انیمیشن باعث شده تا بتوان از آن به‌عنوان یک رسانه تصویری مناسب یاد کرد.

در دنیای انیمیشن می‌‎توان گذشته، حال یا آینده را به سبکی معنادار و برای اهدافی خاص ارائه داد. همچنین، با قدرتی که این رسانه دارد می‌توان داستان‌هایی را ایجاد کرد که با مخاطب ارتباطی عمیق برقرار کرده و برای مدت‌ها در ذهن او باقی بمانند. لذا، باز هم می‌تواند هنر الهام بخش نیکوکاری باشد.

دامنه خلاقیت‌ها در انیمیشن‌های خیریه گسترده است؛ به‌طوری‌که با استفاده از این رسانه می‌توان نماهایی را خلق کرد که حتی در فیلمهای اکشن زنده نیز تکرار شدنی نیستند. بر همین اساس، امروزه انیمیشن به‌عنوان راهی خلاقانه برای ایجاد فیلمهای خیریه در حال توسعه است؛ چرا که انیمیشن هنری است که می‌تواند دنیای تصاویر را به داستانهایی هدفمند پیوند دهد.

اگر شما هم به دنبال مسیری برای پیوند بین هنر و امور خیرخواهانه هستید و یا می‌خواهید به دنیای انیمیشن‌های خیریه وارد شوید، استودیو نیکسو به شما کمک خواهد کرد. لذا، می‌توانید با نیکسو در ارتباط باشید.

هنر؛ الهام بخش نیوکاری

هنر دنیایی شگفت‌انگیزی با قدرتی عجیب است تا جایی که می‌تواند مخاطبین را به سوی اهدافی که شما دنبال می‎‌کنید، هدایت می‌کند. با کمک هنر می‌توان نگفته‌ها را به تصویر کشید، چالش‌هایی هدفمند در ذهن مخاطب ایجاد کرد و احساسات را برانگیخت.

لذا، اگر به دنبال دستیابی به اهداف خیرخواهانه هستید، استفاده از هنر بهترین گزینه خواهد بود. چرا که با قدرت هنر می‌توانید اهدافتان را بهترین شکل بیان کرده و مخاطبین را با خود همراه سازید. بنابراین، در هر عرصه‌ای هنر الهام بخش نیکوکاری می‌تواند باشد.

منبع: وبسایت theanimationguys