انگیزه افراد از اهدای کمک به مؤسسات خیریه چیست؟
این یک سؤال ساده، اما بسیار مهم برای همه افرادی است که در تلاش برای جمعآوری کمکهای نیکوکاران هستند. اگر به عنوان یک خیریه، مشتاق هستید تا دلایل افراد برای کمک به خیریه را بدانید، در این مقاله 7 دلیل اصلی که شرح میدهد چرا خیران پولی که به سختی کسب کردهاند را وقف خیریههای مورد علاقه خود میکنند توضیح خواهیم داد، به این امید که بتوانید آنها را به استراتژیهای موفق بازاریابی تبدیل کنید.
7 دلیل افراد برای کمک به خیریهها
1. نفوذ اجتماعی
مطالعات موردی نشان میدهد که افراد تحت تأثیر خواستههای دیگران اقدام به اهدای کمک میکنند. طبق این مطالعات، اگر دوستان نزدیک یا اعضای خانواده از فردی درخواست کمک به خیریه کنند، احتمال اهدای کمکهای وی (یا افزایش مقدار کمک) به شدت افزایش مییابد، چرا که این امر به بُعد اعتماد و مشروعیت میافزاید. در واقع، 39 درصد از آمریکاییها گفتهاند که به دلیل درخواست یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به یک خیریه کمک کردهاند.
2. تجربه مثبت
انسانها موجوداتی هستند که طبق عادتهای رفتاری خود عمل میکنند، از جمله در زمینه اهدای کمکهای خیریه. علاوه بر این افرادی که قبلاً کمک کردهاند به احتمال زیاد این رفتار را تکرار میکنند، به ویژه اگر تجربه مثبتی از گذشته داشته باشند.
این امر در خصوص افرادی که برای یک موسسه خیریه داوطلب شدهاند نیز صدق میکند و احتمال زیادی وجود دارد که آنها دوباره داوطلب شوند. به همین علت مؤسسات خیریه تجربه مثبتی را در کمکهای تکرارشونده خیران ایجاد کنند.
3. تأثیرگذاری و ایجاد تغییرات مثبت
برخی افراد تنها در صورتی به کمکهای خیریه علاقهمند هستند که مطمئن باشند هدیه آنها میتواند تأثیر مثبتی ایجاد کند. تصور اینکه چطور یک کمک کوچک پنج دلاری میتواند در مأموریت بزرگ یک مؤسسه خیریه تأثیرگذار باشد، برای خیران دشوار است و اگر آنها نتوانند تغییراتی که ایجاد میشود را به عینه ببینند شاید هرگز اقدام به کمک نکنند.
اما اگر تأثیر کمکهای خیران صرفنظر از اندازه آن به وضوح نشان داده شود، آنها احتمالاً کمک خواهند کرد. بنابراین وظیفه شما این است که تأثیر هدایا در هر اندازهای را به درستی نشان دهید.
نکته:
ایجاد امکان کمکهای چندباره و تکرارشونده (recurring) به خیران کمک میکند تا تأثیرگذاری بیشتری را از کمکهای خود احساس کنند. شاید آنها بخواهند مبلغ بیشتری را اهدا کنند، اما توانایی پرداخت یکباره آن را نداشته باشند. بنابراین کمکهای مالی کوچکتر و تکرارشونده شیوه بهتری برای آنهاست.
4. حس پیوند شخصی
گاهی اوقات پیوند نزدیکی بین فرد نیکوکار و مأموریت خیریه وجود دارد. شاید خیران فردی را بشناسند که تحت تأثیر کار مهم خیریه قرار گرفته یا همیشه آرزوی درگیر شدن با هدف خیریه را در سر داشتهاند. در هر صورت افراد احتمالاً به سازمانها و اهدافی که پیوندهای شخصی قوی با آنها دارند، کمک میکنند.
گرچه این قضیهای نیست که مؤسسه خیریه بتواند به سادگی آن را پیشبینی کند، اما وقتی میخواهید خیران یکباره را به افرادی با کمکهای تکرارشونده تبدیل کنید یا حتی خیران متوسط را به سطح خیران بزرگ برسانید، بسیار اهمیت پیدا میکند.
پیوند شخصی یک تجربه قوی است و نباید آن را دست کم گرفت. نکته مهم اینکه باید خیران را به گونهای متقاعد کنید که کمکهای آنها تأثیر زیادی دارد و پیوند شخصی آنها ارزش تکرار دوباره را دارد.
5. مزایای مالیاتی
گرچه بسیاری از خیران به دلایل و انگیزههای نوعدوستی کمک میکنند، اما برخی نیز به خاطر بهره بردن از مزایای مالیاتی علاقهمند به کمکهای خیریه هستند و البته این به خودی خود اشکالی ندارد!
برای مطالعه:
به طور مثال کمکهای مالی به برخی سازمانها در آمریکا این مزیت را دارد که از مالیات سالانه نیکوکاران کسر میشود. این مزایا میتواند بسته به میزان کمک فرد خیر و وضعیت کلی مالیات وی، جزئی یا قابل توجه باشد.
یکی از راههای جذب بیشتر خیران علاقهمند به این مزایای مالیاتی، پذیرفتن کمکهای اهدایی به شکل سهام و ارزهای دیجیتال است. علت این است که این نوع هدایا دارای منفعت مالیاتی بیشتری هستند و به خیران اجازه میدهند از پرداخت مالیات بر عواید سرمایه خودداری کنند.
اگر داراییهای سهامی یا کریپتو خیران به میزان قابل توجهی افزایش یابد، آنها میتوانند این داراییها را مستقیماً به نهادهای خیریه اهدا کنند. سپس خیریهها میتوانند این داراییها را نقد و کل مبلغ را دریافت کنند. این منجر به کسب پول بیشتر برای خیریه و کسر مالیات بالاتر برای خیران میشود!
6. تکریم و قدردانی
تکریم و قدردانی از خیران باعث ایجاد انگیزه کمک کردن در آنها میشود. خیران مایل هستند به عنوان افرادی خیر که ارزشهایشان با ارزشهای سازمانی که به آن کمک میکنند همسویی دارد، مورد تکریم و احترام دیگران قرار گیرند.
بنابراین خیلی از مؤسسات خیریه به شکل علنی بر روی وبسایت یا در خلال مراسمات، خیران خود را معرفی میکنند و این فرصت را در اختیار آنها قرار میدهند تا کمکهایشان را در سایتهای اجتماعی مؤسسه به اشتراک بگذارند.
به همین دلیل صفحات اجتماعی خیریه در فضای مجازی به یکی از شیوههای محبوب برای ترغیب کمکهای بیشتر تبدیل شده است. اسامی خیران، مبلغ اهدایی و یک کامنت کوتاه که دلیل کمک آنها را شرح میدهد در این صفحات به نمایش درمیآید. همچنین صفحات فوق به ایجاد نفوذ اجتماعی کمک کرده و افراد را تشویق به اهدای کمک میکند، چرا که آنها میتوانند کمکهای دیگران را به عینه مشاهده کنند!
7. تجلیل یا یادبود فردی
این آخرین دلیل کمک به خیریهها و از جمله تأثیرگذارترین آنهاست. برخی افراد به خاطر تجلیل یا یادبود کسی که به وی علاقهمندند، به خیریه کمک میکنند. معمولاً این شامل کمک به خیریههایی است که مأموریت آنها برای فرد مورد تقدیر یا یادبود اهمیت دارد. خیریهها میتوانند با تسهیل هر چه بیشتر کمکهای مالی به افتخار یا یادبود شخص دیگر، تعداد بیشتری از این کمکها را دریافت کنند.
انگیزه اصلی شما از کمک به خیریهها چیست؟
پاسخ عینی به این سؤال که چرا افراد به خیریهها کمک میکنند، به خصوصیات شخصی و انگیزههایشان بستگی دارد. گرچه خیریهها تلاش میکنند از محرکهای ذهنی نیکوکاران خود سردرآورند، اما آنها (خیران) تنها کسانی هستند که در نهایت از دلایل و انگیزه کمکهای خود خبر دارند و دلایل محکمی برای کمک به خیریهها دارند.
این بدان معنا نیست که نمیتوان راههای سادهای را برای اطلاع از انواع محرکهای افراد برای کمک مالی به کار گرفت، اما خیریهها باید استراتژی جمعآوری کمک مالی خود را برای ایجاد ارتباط با نیکوکاران و داوطلبان خیریه بهینه کرده و به این ترتیب پول بیشتری را برای اهداف خود جمع آوری و استفاده کنند.
منبع: ترجمه شده از وبسایت donorbox.org
دیدگاه خود را بنویسید